
- CFMoto 800 MT-X przypomina KTM 790 Adventure, ale nie jest jego kopią - obie firmy od lat ze sobą współpracują
- Proces homologacji został zakończony i model ten niebawem trafi do seryjnej produkcji
- Napędzać będzie go jednostka LC8 o pojemności 799 cm3
Chiński producent motocykli, CFMoto, oficjalnie potwierdził wprowadzenie na rynek nowego modelu 800 MT-X, który dostępny będzie aż w ośmiu różnych wersjach. Cały proces związany z homologacją został już zakończony, a to oznacza, że niebawem Adventure z silnikiem o pojemności 799 cm3 trafi do seryjnej produkcji.
No i stało się, kolejny chiński producent motocykli niejako zrywa z łatką produkcji tanich, wschodnich jednośladów o niewielkiej pojemności i rozpoczyna poważną ekspansję na Starym Kontynencie. CFMoto po raz kolejny rozszerza swoją gamę o duży motocykl reprezentujący segment Adventure, kusząc motocyklistów z Europy dobrym wyposażeniem, niezłą jakością i przede wszystkim konkurencyjną ceną. Bardzo możliwe, że to właśnie tak wygląda recepta na sukces, co niejako potwierdza wysokie zainteresowanie i sprzedaż tych motocykli chociażby w Polsce.
CFMoto 800 MT-X zaprojektowano z myślą o bardziej wymagających trasach terenowych. Wszystkie wersje motocykla charakteryzują się szprychowymi kołami o zwiększonej średnicy – 21 cali z przodu oraz 18 cali z tyłu – a także większym prześwitem i zawieszeniem o wydłużonym skoku. MT-X znacznie lepiej będzie sobie zatem radził w trudnym terenie.
Najważniejsze informacje:
- CFMoto oficjalnie potwierdza pojawienie się nowego modelu 800 MT-X, który dostępny będzie aż w ośmiu różnych wariantach.
- Właśnie zakończył się proces homologacji i już niebawem chińska nowość trafi do seryjnej produkcji.
- Motocykl napędzany będzie sprawdzoną jednostką z KTM o pojemności 799 cm3.
Przeczytaj również:
European Bike Week 2024: już we wrześniu jedna z największych imprez motocyklowych w Europie!
800 MT-X napędzany będzie silnikiem KTM o pojemności 799 cm³. Dzięki temu motocykl ten zaliczany będzie do segmentu Adventure o średniej pojemności. Dodatkowo jest to spory atut, bo w zdecydowanej większości jednośladów produkcji wschodniej jest to największa bolączka – licha jakość, duże wibracje i nieciekawa charakterystyka pracy wielu testującym i użytkownikom się nie podobała. Choć może nie dorównuje swoim zachodnim odpowiednikom pod względem mocy, to jednak 800 MT-X z pewnością będzie atrakcyjną alternatywą dla tych, którzy poszukują wytrzymałego motocykla terenowego w przystępnej cenie.
Kolaboracja i inspiracja KTM widoczna jest na każdym kroku, ale być może będzie to dobry krok. Inżynierom udało się stworzyć oryginalny wygląd, do którego przyzwyczaiły nas już motocykle CFMoto. Dzięki temu nie będzie on kojarzony bezpośrednio jako jego kopia, a wykorzystanie sprawdzonej jednostki napędowej czy innych sprawdzonych podzespołów, może przyciągnąć nowych klientów. Dodatkowo praktycznie niemalże taka sama jest rama, a także CFMoto skorzystało z niezwykle udanego patentu przedsiębiorstwa z Mattighofen, którym jest nisko zawieszony, podwójny układ zbiorników paliwa. Pozowała to niżej umieścić środek ciężkości, co zdecydowanie wpływa na łatwość prowadzenia nie tylko na drogach asfaltowych, ale również w lekkim terenie. Dodatkowo taki rozkład baku bezpośrednio wpływa na możliwość montażu długiego i wąskiego siedziska rodem z motocykli crossowych, które jest ukłonem w stronę wszystkich motocyklistów, którzy zamierzają pokonywać sporo kilometrów po szutrach jeżdżąc na stojąco. Zawieszenie przednie również zostało dostarczone przez znaną firmę Kayaba, natomiast z tyłu znalazł się amortyzator Öhlins z oddzielnym cylindrem. Skok zawieszenie, jak i prześwit, został zwiększony, aby nadać 800 MT-X jeszcze więcej terenowego charakteru. Z kolei hamulce będą firmy Brembo i współpracować będą z systemem ABS marki Bosch. Wszystkie informacje będą widoczne na 8-calowym wyświetlaczu TFT.
Polityka obrana przez chińskiego producenta jest zatem bardzo dobra, a połączenie jej z konkurencyjną ceną może sprawić, że na rynku nieźle się pozmienia. Model 800 MT-X ma potencjał, aby zyskać popularność wśród miłośników jazdy terenowej, oferując przy tym korzystny stosunek jakości do ceny, która jeszcze nie została podana. Z pewnością będzie konkurencyjna, a jej wysokość w dużym stopniu może wpłynąć na sprzedaż.